Tegenwoordig is digital marketing niet meer weg te denken uit een bijna volledig virtueel geconnecteerde wereld. Maar het invoegen op deze 'digital highway' is niet gemakkelijk en voor velen is het echt een sprong in het diepe.

Gelukkig zijn er wel degelijk manieren om wat langer op de 'invoegstrook' te rijden alvorens àlle digitale middelen volledig in te zetten.

 

Laten we beginnen om de Digital Marketing gemakshalve in drie groepen te verdelen:

  1. Wat je op het web kunt doen (= push)
  2. Wat je met het web kunt doen (= pull)

Het verschil tussen deze groepen zit 'm in de manier waarop jouw informatie jouw doelgroep bereikt. In het ene geval biedt jij het actief aan (= push) en in het andere geval gaat je potentiële klant zelf op zoek naar informatie (= pull).

 

 

1. Op het Web (=PUSH)

 

Onder 'push'-marketing verstaan we alles waarbij jij probeert je aanbod van producten of diensten onder de aandacht te brengen van je potentiële klanten. Dit kan passief (bijvoorbeeld via je website) en actief (via social media en/of een email campagne).

 

Hoe beter je je potentiële klant kunt typeren, hoe doelgerichter je je boodschap kunt delen. Bij het inzetten van social media zijn je product/dienst en je doelgroep bepalend welke social media je gaat gebruiken.

 

De mogelijkheden om je inhoud op het web te plaatsen nemen dagelijks toe. En de eerste plaatsingen zijn vaak geen probleem; je bent immers net gestart en je hebt fantastische producten en/of diensten aan te bieden. Het onderhouden van je informatie is waar het meestal mis gaat want het bijhouden gaat veel tijd kosten.

 

YBMS kan je coachen bij je social media keuzes en eventueel inhoud voor je posts verzorgen.

 

 

2. MET HET WEB (= PULL)

 

De diverse kanalen op het web kunnen we onderverdelen in de mate waarvoor je die kanalen voor je kunt laten werken. We spreken dan wel over Paid-Owned-Earned. Paid zijn kanalen waarvoor je betaalt om vermeld te worden (bijvoorbeeld advertenties die verschijnen bij het openen van een You Tube filmpje). Owned zijn de kanalen waar jij volledig zeggenschap hebt over de inhoud (b.v. je eigen website). En Earned zijn media die het over jou hebben omdat ze je mogen, tevreden gebruikers zijn, wat je zegt/doet zinnig is (de 'likes' op social media vallen onder deze groep).

 

Als je je doelgroep(en) hebt bepaald, dan is het zaak inzicht te krijgen welke kanalen jouw doelgroep gebruikt om aan zijn informatie te komen. Aankopen van ruimte op die kanalen is een mogelijkheid om hoger in de zoektocht van je doelgroep terecht te komen, maar er is vaak veel geld mee gemoeid. Als start-up zou je eerste focus moeten liggen op het optimaliseren van de media die je 'owned'. Door de Top 10 van bedrijven die bij een 'Google search' als eerste worden genoemd, zal een inzicht opleveren welke aanpassingen in bewoording van zowel  je website als je posts moeten worden aangebracht om hoger te scoren.

 

YBMS kan je helpen bij dit onderzoek als ook bij het redigeren van je website en het schrijven van je posts.

 

 

 

3. TRAININGEN en WORKSHOPs

 

Trainingen worden op locatie gegeven. Er is ruimte voor het stellen van (algemene) vragen. Om alle vraagstellers voldoende mogelijkheden te bieden om  hun vragen te stellen, kunnen er maximaal 10 personen aan een training deelnemen.

De trainingen duren 1-1,5 uur (afhankelijk van de interactie en aantal gestelde vragen);  prijzen op aanvraag.

 

Workshops worden op locatie gegeven. Om tot een goede interactie te komen zullen minimaal 4 en maximaal 8 personen aan de workshop kunnen deelnemen.

De workshops duren 3 uur en kunnen tijdens werktijd dan wel in de avonduren gehouden worden. Prijzen op aanvraag.

 

Bestaat er behoefte aan een op jouw bedrijf toegesneden behandeling van een onderwerp of aan een algemene presentatie over een marketing-onderwerp dat niet op de lijst staat, neem dan contact met ons op via info@yvonbus.nl of telefonisch (06 5514 8815).

gallery/ybms - web - digital mktg

Digital Marketing

" 'iedereen' bereiken is geen doel, tenzij je one-size-fits-all t-shirts verkoopt"

- Yvon Bus -

gallery/ybms - web - spreek bubbel

TrainingEN

CODE

TITEL

INHOUD

YBMS101

Digital Marketing: Introductie

Wat wordt verstaan onder Digital Marketing

YBMS102

Digital Marketing: Push & Pull

Hoe vestig ik aandacht op informatie die ik beschikbaar maak

YBMS103

Digital Marketing: Content Marketing

De basis leggen voor je communicatie-structuur

YBMS104

Digital Marketing: De Kracht van Storytelling

Waarom een verhaal belangrijk is in marketing

YBMS105

Digital Marketing: Effectieve Berichten

Belangrijkste kenmerken van effectieve berichten

YBMS106

Digital Marketing: Inspirerende Teksten

Leren van anderen

YBMS107

Digital Marketing: Innovatieve 'Storytelling'

Voorwaarden waaraan een goed verhaal moet voldoen

YBMS108

Digital Marketing: Social Media Introductie

Waar vind je jouw klanten

YBMS109

Digital Marketing: Social Media Voorbeelden

Analyse van goed gebruik van social media

YBMS110

Digital Marketing: Social Media Optimalisatie

Doe het goed of doe het niet

YBMS111

Digital Marketing: Facebook

Het hoe en waarom van Facebook

YBMS112

Digital Marketing: Instagram

Het hoe en waarom van Instagram

YBMS113

Digital Marketing: LinkedIn

Het hoe en waarom van LinkedIn

YBMS114

Digital Marketing: Twitter

Het hoe en waarom van Twitter

YBMS115

Digital Marketing: Blog Tips & Tricks

Het hoe en waarom van een Blog

YBMS116

Digital Marketing: Blog Promotie

Hoe meer volgers krijgen op jouw Blog

YBMS117

Digital Marketing: Nieuwsbrief

Het hoe en waarom van een Nieuwsbrief

YBMS118

Digital Marketing: Nieuwsbrief & AVG

Je houden aan de AVG-regels en tòch een Nieuwsbrief uitgeven

Onderstaande trainingen zijn slechts een deel van het totale aanbod trainingen en workshops